Az Üvegtigris Csokija, az Örkény Színházban Shakespeare Poloniusa,
ősztől pedig az RTL Klub új tehetségkutató műsora, a Hungary’s Got
Talent zsűritagja. Közben viszont mindig és mindenhol: Csuja Imre
A színháza könnyen elengedte zsűrizni?
– Még
támogattak is. Az igazgató, Mácsai Pál azt mondta: lássanak egy Csuját!
Azt remélem, hogy ha a televízióban látnak, akkor bejönnek majd a
színházba is – ez az Üvegtigris esetében is így volt. Az egyik előadás
után odajött hozzám egy nyugdíjas házaspár azzal, hogy ők csak meg
szerették volna nézni, mit tud komoly darabban ez az „ízi
rájder-gyerek”. Így mondták.
A széles közönség az Üvegtigrisből ismeri, miközben a főváros egyik legjobb színházának vezető színésze.
–
Az Örkény Színház a féltve őrzött szerelmem. Igyekszem a lehető
legjobbat teljesíteni: ez egyrészt belső igény, másrészt mert vigyáznunk
kell arra, amink van.
Az Örkény előadásaiban mindig erős a társadalomkritika.
–
Csak annyira, amennyire a darabban benne van. Az ókori görög
színdaraboktól kezdve napjainkig nincs olyan, ami ne lenne aktuális
bármikor: szerelem, apa-fiú ellentét, hatalmi játszmák. A világirodalom
olyan általános emberi problémákkal, értékekkel foglalkozik, hogy amíg
világ a világ, aktuális lesz. És nem kell erre rányálazni, nem kell
kinagyítani. Nem vagyunk aktuálpolitizáló színház – benne van minden a
darabokban.
Az idei Pécsi Országos Színházi Találkozón
játszották a Hamletet, de nem versenyeztek, mert csatlakoztak a
bojkotthoz. Nem sajnálatos ez a színházi szakmát megosztó ellentét?
– Több mint sajnálatos: rettenetes.